Handboek
door Ga creatief niet verwijderen | dec 16, 2021 | leden
Handboek

Inlog vrijwilligers
26 sept: Promotie
Zou je ons als coördinatoren willen vergezellen, je kennis en enthousiasme over ons hospice te delen met geintresseerden? Wij zijn op zoek naar enkele vrijwilligers. Wij zouden het fijn vinden om samen met 1 of 2 van jullie, tijdens een promotie-middag of avond een stand of kraampje te bemannen/bevrouwen. Er zal altijd 1 van de coordinatoren aanwezig zijn zodat je bij verdiepende vragen altijd door kan verwijzen naar een van ons.
Wie voelt zich geroepen om ons werk en dus ook ons hospice te promoten door te vertellen over zijn/haar bijzondere rol als vrijwilliger?
Opgeven graag via info@hospicemeppel.nl of via whatsapp naar 06-10581825
—
15 sept: Opleiden (nieuwe) vrijwilligers
Vanaf woensdag 4 oktober gaan we weer een nieuwe groep vrijwilligers opleiden. Annelieke, Evert, Grada en Jos werken al in ons hospice en gaan dan ook de introductie cursus volgen, samen met nog een aantal nieuwe vrijwilligers. Zij zullen zich binnenkort aan jullie voor gaan stellen, via onze website. Deze nieuwe vrijwilligers zullen dan ook worden ingewerkt. Jullie zullen hen dus kunnen ontmoeten in je dienst.
—
Vrijwilligersavond 18 oktober, Boerhoorn te Meppel
In ons kantoor hangt een lijst om je aan te melden voor deze avond. De avond begint om 19.30 uur.
—
14 sept: De Dood uit de pot
Bij berichten vind je een uitnodiging voor een bijeenkomst op 11 oktober, over kwaliteit van leven & sterven.
Een avond met theater, verhalen en uitleg van de huisarts en de notaris over uw laatste levensfase en waarom het belangrijk is hier op tijd over na te denken. Deze uitnodiging mag je delen met familie,vrienden en kennissen.
—
7 sept: Bloemen op donderdag
Vanaf nu haalt Klaske weer de bloemen op donderdag van de markt en maakt ze er boeketten van voor ons hospice. Als Klaske verhinderd is, zullen we de desbetreffende vrijwilligers inlichten.
—
11 aug: Nieuw belsysteem UPDATE
We zijn sinds woensdag 28 juni aan het testen met een nieuw belsysteem voor onze gasten. Schrijf daarom aub je op- en aanmerkingen hierover op in het rode mapje op kantoor. We testen dit belsysteem uit tot ongeveer half juli, daarna moeten we met elkaar de beslissing hebben genomen of we hiermee verder gaan of niet.
Helaas hebben wij het nieuwe belsysteem vandaag terugestuurd naar fabrikant. Het nieuwe systeem hadden we in bruikleen en dat was een test-systeem. De aanschaf van een eigen systeem wordt nu samen met ons bestuur serieus overwogen… Bedankt voor jullie heldere en duidelijke feedback, dit heeft ons erg veel duidelijkheid gegeven.
—
30 juni: Roosterperikelen…
Omdat het vakantie is en we momenteel meerdere (langdurig) niet inzetbare collega’s hebben, staan er helaas veel diensten open. Hierbij een oproep aan alle beschikbare vrijwilligers om nog eens goed naar je eigen agenda te kijken en eventueel 1-2 of misschien wel 3 extra diensten in te plannen. Natuurlijk zullen wij als coördinatoren, daar waar nodig en gewenst, tijdens een open dienst ook ons steentje bijdragen. Zo komen we met elkaar ook deze periode door. Dankjulliewel.
—
11 mei: Presentatie Bewust stoppen met eten en drinken (STED)
De presentatie van Daan van Maare op 10 mei, kan je vinden bij de Berichten.
—
Maart: Wachtwoord
Ons wifi wachtwoord is gewijzigd in; Welkom in Eesinge
(let op de hoofdletters en de spaties)
—
Werken vanuit de Bedoeling
Vorig jaar hebben de meesten van ons de training “ werken vanuit de Bedoeling” gevolgd. We kregen van jullie terug dat het een waardevolle training was, die zorgde voor onderlinge verbondenheid, respect en begrip voor elkaar. We leerden weer denken vanuit de gast. Hij of zij staat centraal. Als zaken niets met onze gast te maken hebben: laat het los. Heeft het wel invloed op onze gast, neem dan je verantwoordelijkheid.
Onze gasten mogen van ons verwachten dat wij volledig geïnformeerd zijn. Dat houdt in dat wij als coördinatoren jullie moeten voorzien van informatie over de gasten. Dat wij de afsprakenbladen goed bijhouden. Van alle vrijwilligers mogen onze gasten verwachten dat zij tijdens de overdracht van de dienst alle informatie in de gastenmap tot zich nemen.
Het is voor de gast en zijn familie de Bedoeling dat ze merken dat je op de hoogte bent van hun situatie dit geeft rust en vertrouwen.
Hierbij is het goed om je te realiseren wat de Bedoeling is. Wij willen “er zijn” voor onze gasten. De gast mag er dan vanuit gaan dat hij in elke dienst gezien wordt door onze vrijwilligers, zowel figuurlijk als letterlijk.
—
Attent zijn op: als je als vrijwilliger ’s nachts ziek wordt en daarom de dienst van 7 -11 uur niet kan doen, dan graag de coördinator bellen, ajb, voor 6.30 uur.
Bellen met 06-10 58 18 25 zodat we tijdig aanwezig kunnen zijn om de nachtdienst af te lossen
Weet je een goede link, filmpje oid, voor jou en je collega’s? Laat het ons weten?
Mail deze dan naar info@hospicemeppel.nl dan zetten wij deze erbij
Digitale roosters
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Coördinatoren
Coördinatoren
Bestuur
Bestuur
Bestuur
Bestuur
Bestuur
Tuinvrijwilligers
Tuinvrijwilligers
Tuinvrijwilligers
Tuinvrijwilligers
Klusjesman
Schoonmaak
Schoonmaak
Vrienden van
Vrienden van
Vrienden van
Vrienden van
Vrienden van
Nieuwsbrief
ICT
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Ook zijn we blij met de vrijwilligers die aangegeven hebben zich speciaal met een bepaalde taak in te willen zetten:.
Voor jullie handig om te weten wie je als aanspreekpunt daarvoor kunt benaderen, bij vragen. Zo zijn er uiteraard wel meer extra,s die door vrijwilligers gedaan worden, teveel soms om op te noemen, maar we zijn er blij mee!
Er zijn de komende 2 weken geen open-diensten.