Handboek

Handboek

Nieuws

Nieuws

24 mei: Vacature coordinator Hoogeveen

Ivm met het vertrek van Kristel Gorselink is het hospice Hoogeveen naarstig op zoek naar een nieuwe coordinator. De vacature hiervoor kun je vinden op het berichtenblad.

 

11 mei: Presentatie Bewust stoppen met eten en drinken (STED)

De presentatie van Daan van Maare op 10 mei, kan je vinden bij de Berichten.

 

2 mei:  Save the date!

Donderdag 15 juni  van 17.00-20.00 uur willen we graag met jullie allen alvast proosten op de komende zomer. Jullie hebben de uitnodiging inmiddels ontvangen. (Vergeet je niet aan te melden)

 

5 april: Brandmelding

De procedure “hoe te handelen bij brandalarm” is veranderd. Werkwijze staat in het schrift en staat op de brandmeldcentrale. Zorg dat je hiervan op de hoogte bent.

 

Wachtwoord

Ons wifi wachtwoord is gewijzigd in; Welkom in Eesinge

(let op de hoofdletters en de spaties)

In 2023 te hanteren tarieven in het hospice.

Even voor jullie, ter info. Maar na 10 jaar worden helaas ook onze prijzen een beetje verhoogd. Het is vooral aan jullie om bij ons, de coordinatoren, aan te geven of familie gebruik maakt van de logeerkamer en/of de lunch of het diner.

 

-Tarief voor gasten:

Het basistarief voor gasten bedraagt € 50,– per dag incl. maaltijden, etc.

-Tarief gebruik logeerkamer:

Voor het gebruik van de logeerkamer door familieleden (1 of 2 personen) is een bedrag van €25,– inclusief ontbijt, per nacht per kamer verschuldigd.

-Tarief lunch en warme maaltijd:

Voor het gebruik van de lunch en/of maaltijd door familieleden zijn de volgende bedragen verschuldigd:

Lunch                  €       5,–

Warme maaltijd    €      7,50

 

Werken vanuit de Bedoeling

Vorig jaar hebben de meesten van ons de training “ werken vanuit de Bedoeling” gevolgd.  We kregen van jullie terug dat het een waardevolle training was, die zorgde voor onderlinge verbondenheid, respect en begrip voor elkaar. We leerden weer denken vanuit de gast. Hij of zij staat centraal.  Als zaken niets met onze gast te maken hebben: laat het los. Heeft het wel invloed op onze gast, neem dan je verantwoordelijkheid.

Onze gasten mogen van ons verwachten dat wij volledig geïnformeerd zijn. Dat houdt in dat wij als coördinatoren jullie moeten voorzien van informatie over de gasten. Dat wij de afsprakenbladen goed bijhouden. Van alle vrijwilligers mogen onze gasten verwachten dat zij tijdens de overdracht van de dienst alle informatie in de gastenmap tot zich nemen.

Het is voor de gast en zijn familie de Bedoeling dat ze merken dat je op de hoogte bent van hun situatie dit geeft rust en vertrouwen.

Hierbij is het goed om je te realiseren wat de Bedoeling is.  Wij willen “er zijn” voor onze gasten. De gast mag er dan vanuit gaan dat hij in elke dienst gezien wordt door onze vrijwilligers, zowel figuurlijk als letterlijk.

 

Attent zijn op: als je als vrijwilliger ’s nachts ziek wordt en daarom de dienst van 7 -11 uur niet kan doen, dan graag de coördinator bellen, ajb, voor  6.30 uur.

Bellen met  06-10 58 18 25 zodat we tijdig aanwezig kunnen zijn om de nachtdienst af te lossen

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Handboek

Berichten

Smoelenboek

Smoelenboek

Vrijwilligers

Ria de Kleine

Ria de Kleine

Vrijwilliger

Aly Brals

Aly Brals

Vrijwilliger

Andries	van der	Wal

Andries van der Wal

Vrijwilliger

Anjo Mulder

Anjo Mulder

Vrijwilliger

Annekie	Konterman

Annekie Konterman

Vrijwilliger

Annelies van Setten

Annelies van Setten

Vrijwilliger

Astrid van Dam

Astrid van Dam

Vrijwilliger

Betty Kappert

Betty Kappert

Vrijwilliger

Carolijn Blok

Carolijn Blok

Vrijwilliger

Monique Brinkman

Monique Brinkman

Vrijwilliger

Daniëlle	Hilberdink

Daniëlle Hilberdink

Vrijwilliger

Diny Helmich

Diny Helmich

Vrijwilliger

Elly	Jansen

Elly Jansen

Vrijwilliger

Elly	Timmerman

Elly Timmerman

Vrijwilliger

Fetsje de Vries

Fetsje de Vries

Vrijwilliger

Gerrie Bouter

Gerrie Bouter

Vrijwilliger

Hans Blaak

Hans Blaak

Vrijwilliger

Heleen Tsirakos

Heleen Tsirakos

Vrijwilliger

Hennie Brals

Hennie Brals

Vrijwilliger

Hennie Luchtmeijer

Hennie Luchtmeijer

Vrijwilliger

Henriet	Tulner

Henriet Tulner

Vrijwilliger

Hillie Slager

Hillie Slager

Vrijwilliger

Iet Lijnkamp

Iet Lijnkamp

Vrijwilliger

Ina	Donker

Ina Donker

Vrijwilliger

Karin Vermeulen

Karin Vermeulen

Vrijwilliger

Irma Dasselaar

Irma Dasselaar

Vrijwilliger

Jaap de Jong

Jaap de Jong

Vrijwilliger

Jeannette Compagne

Jeannette Compagne

Vrijwilliger

Jenny Vennik

Jenny Vennik

Vrijwilliger

Lidy Assen

Lidy Assen

Vrijwilliger

Vrijwilliger

Maaike Lub

Maaike Lub

Vrijwilliger

Margreet Hamberg

Margreet Hamberg

Vrijwilliger

Margreeth van Eeden

Margreeth van Eeden

Vrijwilliger

Marian Jutte

Marian Jutte

Vrijwilliger

Marian Rosier

Marian Rosier

Vrijwilliger

Mariska	Steenbergen

Mariska Steenbergen

Vrijwilliger

Marja de Roo

Marja de Roo

Vrijwilliger

Marjan Versendaal

Marjan Versendaal

Vrijwilliger

Mia	van den	Berg

Mia van den Berg

Vrijwilliger

Mirjam Schilperoord

Mirjam Schilperoord

Vrijwilliger

Mirjam	Welbergen

Mirjam Welbergen

Vrijwilliger

Nelly Vos

Nelly Vos

Vrijwilliger

Paulien van Rijswijk

Paulien van Rijswijk

Vrijwilliger

Petra Sieben

Petra Sieben

Vrijwilliger

Jeannet van der Sluis

Jeannet van der Sluis

Vrijwilliger

Pien te Slaa - Hage

Pien te Slaa - Hage

Vrijwilliger

Rita Haanstra

Rita Haanstra

Vrijwilliger

Roefie Compagner

Roefie Compagner

Vrijwilliger

Tineke Klomp

Tineke Klomp

Vrijwilliger

Trijntje van Luyn

Trijntje van Luyn

Vrijwilliger

Truus Zikkenheimer

Truus Zikkenheimer

Vrijwilliger

Wilja Brouwer

Wilja Brouwer

Vrijwilliger

Willy Raben

Willy Raben

Vrijwilliger

Willy Flinkert

Willy Flinkert

Vrijwilliger

Yvonne Ballijns

Yvonne Ballijns

Vrijwilliger

Yvonne	Gerding

Yvonne Gerding

Vrijwilliger

Marianne Steenbergen

Marianne Steenbergen

Vrijwilliger

Nieuwe vrijwilligers

Annelieke

Annelieke

Vrijwilliger

Monique van Osch

Monique van Osch

Vrijwilliger

Bianca Meijers van Wanrooy

Bianca Meijers van Wanrooy

Vrijwilliger

Erik de Min

Erik de Min

Vrijwilliger

Grada

Grada

Vrijwilliger

Coördinatoren

Anneke	Tolsma

Anneke Tolsma

Coördinatoren

Chantal	Gommans

Chantal Gommans

Coördinatoren

Bestuur

Jaap Schouten

Jaap Schouten

Bestuur

Ben	ten Lande

Ben ten Lande

Bestuur

Geert Welbergen

Geert Welbergen

Bestuur

Henny Melenberg

Henny Melenberg

Bestuur

Astrid van Bohemen

Astrid van Bohemen

Bestuur

Tuinvrijwilligers

Jan Brand

Jan Brand

Tuinvrijwilligers

Jan van Goor

Jan van Goor

Tuinvrijwilligers

Ger Boterman

Ger Boterman

Tuinvrijwilligers

Marinus	van	Dam

Marinus van Dam

Tuinvrijwilligers

Klusjesman

Wim Rollema

Wim Rollema

Klusjesman

Schoonmaak

Karla

Karla

Schoonmaak

Dineke

Dineke

Schoonmaak

Vrienden van

Jac Sieben

Jac Sieben

Vrienden van

Leo	van der	Vegt

Leo van der Vegt

Vrienden van

Marijke Toering

Marijke Toering

Vrienden van

Hilbert Heitmeijer

Hilbert Heitmeijer

Vrienden van

Hermina Hoekstra

Hermina Hoekstra

Vrienden van

Nieuwsbrief

Reina Jetses

Reina Jetses

Nieuwsbrief

ICT

Barth Kattenberg

Barth Kattenberg

ICT

Icare medewerkers

Nathalie Veerman

Nathalie Veerman

Icare medewerker

Gea	Hammer

Gea Hammer

Icare medewerker

Cora Dijk

Cora Dijk

Icare medewerker

Liesbeth Minnee

Liesbeth Minnee

Icare medewerker

Jessica Boer

Jessica Boer

Icare medewerker

Rolande	 Stam

Rolande Stam

Icare medewerker

Harry Blauw

Harry Blauw

Icare medewerker

Paulien Bos

Paulien Bos

Icare medewerker

Simone	Bulthuis

Simone Bulthuis

Icare medewerker

Algemene informatie

Algemene informatie

  1. Verzorging: als een gast valt en Icare is niet in huis, dit graag altijd even melden door Icare te bellen op hun bereikbaarheidsnummer (kantoor). Ook al lijkt het niet ernstig, een val kan toch (bijv. door bepaalde medicatie) invloed hebben op de gezondheidstoestand.
  2. Zorg ervoor dat voor je de dienst begint je zelf alle afsprakenbladen van de gasten hebt doorgelezen, en je daarvan op de hoogte bent.
  3. Geen informatie over de bewoners delen buiten het hospice. Niet praten over gasten en collega’s in het bijzijn van anderen.
  4. Als een gast erg ziek is, is het te vermoeiend als vrijwilligers veel vragen stellen, luisteren is voldoende.
  5. Voor het werken bij de gasten, denk erom geen sieraden te dragen, vooral ringen, armbanden, horloges en lange kettingen.
  6. Eigen medicatie op het kantoor laten. Alleen op kantoor of toilet medicatie innemen. Als het kantoor bezet is, even overleg zoeken met de coördinator.
  7. Gebruik van mobieltjes en tablet onder werktijd wordt als storend ervaren. Uiteraard is het niet altijd te vermijden, zoals b.v. Icare medewerkers die bereikbaar moeten zijn, maar laten we er met elkaar attent op zijn.
  8. Controleer het digitale rooster goed met jouw eigen agenda.
  9. Bij het overlijden van een gast graag bellen tussen 8 en 23 uur, ook in het weekend. dan krijg je Chantal, Anneke, Margreet of Petra aan de telefoon. Als er in het weekend telefoontjes komen over eventuele opnames ook graag het bereikbaarheidsnummer bellen voor de coordinatoren. ( 06-10 58 18 25 )
  10. Bloemen Petersen, Prinsengracht 6 in Meppel, schenkt het hospice elke week een bos bloemen. Zaterdagmiddag kunnen deze worden opgehaald. Wil de dienst van 15.00-19.00 u. dit voor hun dienst doen? Even samen overleggen wie er gaat.
  11. Bloemenhuis de Gier staat op donderdag op de markt (kerkplein) ook zij schenken ons elke week bloemen. Wil de dienst van 11.00- 15.00 uur op donderdag, deze voor hun dienst ophalen? Even overleggen wie ze meeneemt.
  12. Er hangt een AED in kantoor. Deze alleen gebruiken voor vrijwilligers, bezoekers hospice en medewerkers Icare.  Deze is niet voor onze gasten van de kamers.
  13. Incidentele medicatie of zonodig medicatie: Hierover hebben we afgesproken dat alle medewerkers bij klachten van de gast altijd het DISA-nummer bellen van Icare ( 0522-27 71 34 ). Hij of zij geeft dan aan of medicatie gegeven kan worden en zal dit ook direct in het digitale gastendossier opnemen.

 

 

 

Praktisch:

 

 

  • Als beide vrijwilligers bij een gast zitten, wordt de deurbel vaak niet gehoord. Let er even op dat je dan een van de deuren open laat o.i.d., zodat je de bel kunt horen. Dit geldt ook voor het zitten op het terras of als je in het washok bezig bent.
  • Graag iedere dag even kijken of je de mandjes op de kamers bij kunt vullen. Nu wordt er geregeld mis gegrepen.
  • Er staat een fles allesreiniger en Dettol in de schoonmaakkast/ruimte voor gebruik door vrijwilligers. Dit staat ook op de flessen. A.u.b. geen middelen van Karla gebruiken (anders komt zij niet uit met wat zij nodig heeft en bestelling duurt lang).
  • In de stiltekamer staan 2 dozen. daarin zitten puzzeltjes, knuffeltjes, tekenmateriaal, boekjes e.d. Als mensen moeten waken bij hun familie kunnen ze daar iets uit halen, om zich te “vermaken’. een doos voor kinderen en een doos voor volwassenen.

 

 

Theoretisch:

 

 

 Ook zijn we blij met de vrijwilligers die aangegeven hebben zich speciaal met een bepaalde taak in te willen zetten:.

  • Lidy doet de boodschappen bij de Sligro.
  • Jaap zorgt ervoor dat het glas weggebracht, en ordent oud papier.
  • Elly J. regelt altijd het inplakken van de rouwkaarten en houdt de lijst bij van degenen die overleden zijn.
  • Jeannette en Trijntje de vaatwasser;
  • Jeanette zorgt ook voor de maandelijkse reiniging van de wasdroger.
  • Mirjam S. houdt het washok bijhouden.
  • Rita maakt de filters van de wasdrogers stofvrij en zorgt voor het ontkalken van de water- en eierkoker.
  • Pien, Henriët en Danielle doen het onderhoud van de koffiemachine.
  • Iet regelt het bijhouden en bestellen van de diepvriesmaaltijden.
  • Andries houdt de openhaard bij en werkend.

Voor jullie handig om te weten wie je als aanspreekpunt daarvoor kunt benaderen, bij vragen. Zo zijn er uiteraard wel meer extra,s die door vrijwilligers gedaan worden, teveel soms om op te noemen, maar we zijn er blij mee!

 

 

 

 

Open diensten

Open diensten

 

Vrijdag 9 juni 11-15 uur
Zondag 11 juni 7-11 uur ( 2x)
19-23 uur ( 2x)