Handboek
door Ga creatief niet verwijderen | dec 16, 2021 | leden
Handboek

Inlog vrijwilligers
Nieuwe vrijwilligers
De komende weken gaan jullie 4 nieuwe collega vrijwilligers inwerken. Ze heten, Grada, Annelieke, Jos en Evert. We hopen dat jullie tijdens, de inwerk diensten, hun begeleiden en wegwijs willen maken in de bijzondere en mooie wereld van ons hospice. Ze zullen zich binnenkort voorstellen via intranet.
Deze 4 vrijwilligers gaan later in het jaar pas de cursus doen.
Save the date – DEFINITIEF
Donderdag 16 februari wordt er van 17.00-20.00 uur een gezamenlijke bijeenkomst georganiseerd voor alle vrijwilligers van de hospices Hoogeveen en Meppel en de Acanthis Thuisinzet (zuidwest Drenthe). Peter Kortekaas zal in deze bijeenkomst vertellen over geestelijke verzorging. Inschrijven graag via de lijst op het whiteboard in kantoor.
Voor soep en broodjes wordt gezorgd.
Locatie “Buitencentrum de Poort” Kloosterstraat 12 Ruinen
—
Cursussen VPTZ 2023
Je kan je weer aanmelden voor de cursussen van de VPTZ, maar dit is nog onder voorbehoud.
De financiën zijn nog niet helemaal rond omdat alle benodigde subsidies nog niet allemaal zijn toegekend. Hierdoor kunnen en mogen wij helaas nog niets definitief toezeggen. Wel is het fijn dat jullie je al wel opgeven zodat we wel alvast een inschatting kunnen maken van het de benodigde kosten.
Jezelf opgeven kan weer door de lijst in het mapje in te vullen. Cursus 1-2 en 3 zijn verplicht, ook in die volgorde. Daarna heb je vrije keuze.
—
Save de dates
Voor de komende maanden hebben we weer 2 vrijwilligers avonden gepland in “De Boerhoorn”. De vastgelegde data zijn woensdag 8 maart en woensdag 10 mei. De avonden beginnen om 19.30 uur met koffie, daarna willen we een ruim uur vergaderen en eventuele een korte presentatie. En we sluiten af met een informeel drankje en hapje…
Opgeven kan t.z.t. weer via de lijst in ons kantoor.
—
Bloemen
Op donderdag haalt Klaske, onze bloemenvrijwilliger, de bloemen van de Gier van de markt. Als ze verhinderd is zal de coördinator de dienstdoende vrijwilligers van die donderdag inlichten, zodat zij de bloemen kunnen halen.
—
Tilinstructie Icare
De collega’s van Icare hebben de afgelopen week instructie gekregen voor een andere wijzen van verplaatsten en tillen. Op enkele vlakken wijkt dit af van de instructie die jullie krijgen/kregen van ons. Samen met Jessica (aandachtsveld – tillen en verplaatsen) gaan we kijken hoe we dit gezamelijk bij jullie kunnen introduceren. Vooralsnog zullen de Icare collega’s dit tijdens het werk doen.
—
Wachtwoord
Ons wifi wachtwoord is gewijzigd in; Welkom in Eesinge
(let op de hoofdletters en de spaties)
—
Casusbespreking
Margreeth van Eeden heeft weer een aantal data doorgegeven voor casusbesprekingen voor eind januari en begin februari. Het is de bedoeling dat je hier jaarlijks aan deel neemt. De intekenlijst hangt in ons kantoor. Het hoe en waarom van de casusbespreking kan je teruglezen bij “casusbespreking” op de berichtenpagina.
—
In 2023 te hanteren tarieven in het hospice.
Even voor jullie, ter info. Maar na 10 jaar worden helaas ook onze prijzen een beetje verhoogd. Het is vooral aan jullie om bij ons, de coordinatoren, aan te geven of familie gebruik maakt van de logeerkamer en/of de lunch of het diner.
-Tarief voor gasten:
Het basistarief voor gasten bedraagt € 50,– per dag incl. maaltijden, etc.
-Tarief gebruik logeerkamer:
Voor het gebruik van de logeerkamer door familieleden (1 of 2 personen) is een bedrag van €25,– inclusief ontbijt, per nacht per kamer verschuldigd.
-Tarief lunch en warme maaltijd:
Voor het gebruik van de lunch en/of maaltijd door familieleden zijn de volgende bedragen verschuldigd:
Lunch € 5,–
Warme maaltijd € 7,50
—
Werken vanuit de Bedoeling
Vorig jaar hebben de meesten van ons de training “ werken vanuit de Bedoeling” gevolgd. We kregen van jullie terug dat het een waardevolle training was, die zorgde voor onderlinge verbondenheid, respect en begrip voor elkaar. We leerden weer denken vanuit de gast. Hij of zij staat centraal. Als zaken niets met onze gast te maken hebben: laat het los. Heeft het wel invloed op onze gast, neem dan je verantwoordelijkheid.
Onze gasten mogen van ons verwachten dat wij volledig geïnformeerd zijn. Dat houdt in dat wij als coördinatoren jullie moeten voorzien van informatie over de gasten. Dat wij de afsprakenbladen goed bijhouden. Van alle vrijwilligers mogen onze gasten verwachten dat zij tijdens de overdracht van de dienst alle informatie in de gastenmap tot zich nemen.
Het is voor de gast en zijn familie de Bedoeling dat ze merken dat je op de hoogte bent van hun situatie dit geeft rust en vertrouwen.
Hierbij is het goed om je te realiseren wat de Bedoeling is. Wij willen “er zijn” voor onze gasten. De gast mag er dan vanuit gaan dat hij in elke dienst gezien wordt door onze vrijwilligers, zowel figuurlijk als letterlijk.
—
Handboek
Ons “Handboek ” is toegevoegd op onze website. Met de coördinatoren van de hospices in Assen, Emmen en Hoogeveen zijn we gezamenlijk bezig om alle documenten en formulieren weer up-to-date te maken. De formulieren die klaar zijn worden dan in het “Handboek” toegevoegd. Er staan nu al een aantal documenten in, dus we nodigen je uit om een kijkje te nemen.
—
Attent zijn op: als je als vrijwilliger ’s nachts ziek wordt en daarom de dienst van 7 -11 uur niet kan doen, dan graag de coördinator bellen, ajb, voor 6.30 uur.
Bellen met 06-10 58 18 25 zodat we tijdig aanwezig kunnen zijn om de nachtdienst af te lossen
Weet je een goede link, filmpje oid, voor jou en je collega’s? Laat het ons weten?
Mail deze dan naar info@hospicemeppel.nl dan zetten wij deze erbij
Digitale roosters
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilliger
Vrijwilligers
Vrijwilligers
Vrijwilliger
Coördinatoren
Coördinatoren
Bestuur
Bestuur
Bestuur
Bestuur
Bestuur
Tuinvrijwilligers
Tuinvrijwilligers
Tuinvrijwilligers
Tuinvrijwilligers
Klusjesman
Schoonmaak
Schoonmaak
Vrienden van
Vrienden van
Vrienden van
Vrienden van
Vrienden van
Nieuwsbrief
ICT
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Icare medewerker
Ook zijn we blij met de vrijwilligers die aangegeven hebben zich speciaal met een bepaalde taak in te willen zetten:.
Voor jullie handig om te weten wie je als aanspreekpunt daarvoor kunt benaderen, bij vragen. Zo zijn er uiteraard wel meer extra,s die door vrijwilligers gedaan worden, teveel soms om op te noemen, maar we zijn er blij mee!